День назад

Чтение на день: Май, 11 число (старый стиль)

День вперед

По шестой песни:

И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).
Абие учиненный чтец:
Обновле́ние Царя́ гра́да благослови, владыко, прочести.
Иерей:
Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас.
И чтец: Аминь.

Стихи́:

К бытию́ твоему́ подоба́ет ми день чести́,

В тебе́, ца́рствующий гра́де, сбытия́ прилу́чшагося.

В то́йже день благоизволе́нием Бо́жиим духо́вне соверша́ется, сбы́тием того́ богохрани́маго Царя́ гра́да, и́же изря́дне излож́ен на заступле́ние Пречи́стыя Влады́чицы на́шея Богоро́дицы и при́сно Де́выя Мари́и, и́же от Нея́ всегда́ сохраня́емь.

Внегда́ византи́йский град, вели́кий в царе́х и христиа́нский царь прия́т Константи́н, и того́ созда́в бо́лее па́че и велича́йшее, и на свое́ и́мя зва́нием того́ преложи́в. И по сконча́нии стен и и́же в нем вита́лища и свяще́нныя це́ркве, вложи́в того́ пресла́вней Влады́чице на́шей Богоро́дице и при́сно Де́ве по изря́дному благода́рьствию. Ку́пно со святе́йшим патриа́рхом и при́чтом и все́ми людми́ помоли́вся, и взы́де доторга́, иде́же воображе́ние его́ гра́жане поста́вишя, нося́ще на главе́ гво́здие Христа́ Бо́га на́шего, иде́же и сдо́лу лежа́т двана́десять коше́в, избы́тьствующых укру́х хле́бных. От тогда́ у́бо прие́мши це́ркви пра́зднует да́же и досе́ле.

В то́йже день па́мять свята́го священному́ченика Моки́я

Стихи́:

Уязвля́ющаго тебе́ злочести́вому пре́лесть,

Злочести́вии уби́ша тебе́ Моки́е мече́м:

В единонадеся́тый Моки́ю главу́ отсеко́ша.

Сей бя́ше при Диоклитиа́не царе́, от Евро́ния свяще́нник сый амфи́йскаго гра́да святы́я Бо́жия Це́ркве. Роди́теля же ему́ Ефра́тий, и Евста́фия, благоро́дна зело́ и бога́та, от ста́раго Ри́ма су́ща. Святы́й же Моки́й всегда́ учи́тельству приседя́. И Христа́ пропове́дая, и оша́ятися пре́лести и́дольския завещева́я. Же́ртве же твори́ме Лаодики́ем антипа́том Диони́су, и идолослуже́бником со́браным, разврати́ святы́й жре́мая, и ят быв, и испове́дав Христа́. Пе́рво пове́шен и стро́ган, по ве́ждам и по лани́там и по ре́бром. Та́же пещь запа́льше, смоло́ю и изгре́бьми и ло́зием. И бы́вшу пла́мени до седми́ лакте́й высото́ю, и посреде́ вве́ржен быв. Пла́мень же прии́мый того́ це́ла сохрани́, и ви́дим бя́ше среде́ пла́мене ходя́, со ины́ми треми́ му́жи сла́вными. Во́ньже еди́ному лице́ па́че зари́ блиста́яше. И изы́де святы́й из пла́мене невреди́м, ниже́ поне́ еди́ному вла́су его́ косну́вшуся огню́. И и́же испу́щься попали́ антипа́та, и с ним де́вять муже́й. Я́ко внегда́ утоли́вшуся пла́мени, не обрести́ от о́нех ни по не́коей ма́лей ча́сти от телесе́. Тогда́ всаже́н в темни́цу Фаласи́ем принги́пом, блаже́нный му́ченик. Пото́м же Макси́му антипа́ту прише́дшу изведе́н бысть святы́й на испыта́ние. И не поко́рся отврещи́ся Христа́, но па́че Того́ я́сно пропове́дав, к двема́ колесе́ма привя́зан быв, е́же от них да попра́н и сокруше́н бу́дет. И́же и от них пресла́вне изба́влься, звере́м вдае́тся, и невреди́м от них изы́де. Наро́ду же возопи́вшу е́же отпусти́ти того́, по́слан бысть к Филиписи́ю во град Пири́нф фраки́йский, и́же ны́не Иракли́я нари́чется. И отту́де в Византи́ю, иде́же и ме́чное прия́т осуже́ние, и главу́ ему́ отсеко́ша. И тогда́ по́прищем еди́нем от гра́да, те́ло его́ не́кими ску́тано бысть. Пото́м со́здане бы́вши це́ркви вели́цей Константи́ном вели́ким царе́м, и та́мо многоче́стне и многоле́потне положе́н бысть. Соверша́ет же ся собо́р его́ во святе́м его́ муче́нии.

В то́йже день свята́го му́ченика Диоско́ра

Стихи́:

Я́че день живы́й при́тча бя́ше Диоско́ра,

Диоско́р же всегда́ живет́ по убие́нии.

Сей нарица́шеся от Смирне́йскаго гра́да. Приведе́н же бысть ко кня́зю гра́да того́, и христиани́на себе́ испове́дав. Свя́зан и всаже́н в темни́цу. Изведе́н же, и па́ки вопроше́н, в ве́ре христиа́нстей себе́ пребыват́и испове́дав. Повеле́нием кня́жим убие́н бысть.

В то́йже день сло́во от патерика́

Брат вопроси́ не́коего от оте́ц: «Ка́ко дия́вол прино́сит напа́сти святы́м?». И рече́ ему́ ста́рец: я́ко бя́ше не́кто от оте́ц и́менем Ни́кон, пребыва́я в горе́ Сина́йской. И се не́кто шед в дом фараони́та не́коего, и обре́т дщерь его́ еди́ну, паде́ся с не́ю. И глаго́ла ей: «Рцы, я́ко а́вва Ни́кон сотвори́ ми се». Егда́ же прии́де оте́ц ея́, и уви́де се, взем мечь, и и́де на ста́рца. И толкну́вшу ему́, изы́де ста́рец. И просте́ршу ему́ ру́ку уби́ти его́, и́сше рука́ его́. И шед фараони́т он пове́да презви́тером. И посла́ша по него́, и прии́де ста́рец. И наложи́шя ему́ ра́ны мно́ги, хотя́ отгна́ти и́. И моли́ся глаго́ля: «Оста́вите мя Бо́га ра́ди зде да пока́юся». И отлучи́вше его́ три ле́та, да́ша за́поведь, да никто́ же к нему́ и́дет. И сотвори́ три ле́та, приходя́ на вся́ку неде́лю и ка́яся в це́ркви, и моля́шеся всем глаго́ля: «Помоли́теся о мне». Последи́ же возбесне́ сотвори́вый грех, и́же возложи́ на отше́лника, и испове́да пред Це́рковию, я́ко аз сотвори́х грех сей. И рех, оболга́х раба́ Бо́жия. И шед весь наро́д пока́яшася ста́рцу глаго́люще: «Прости́ нас а́вво». И рече́ им: «Е́же прости́ти, прощено́ есть вам. А е́же пребы́ти, ктому́ не пребу́ду с ва́ми зде. Поне́же никто́ же обре́теся от вас име́я разсужде́ние поми́ловати мя». И та́ко отъи́де отту́ду. И рече́ ста́рец: «Ви́диши ли, ка́ко дия́вол прино́сит напа́сти на святы́х».

В то́йже день па́мять преподо́бнаго отца́ на́шего Мефо́дия епи́скопа Мора́вскаго, учи́теля Ру́сскаго

Преподо́бный оте́ц наш Мефо́дий, бе от гра́да Солу́нскаго. От санови́ту и бога́ту роди́телю рожде́н, от отца́ Льва, ма́тере же Мари́и. Бе же от ю́ности ю́ноша мудр зело́ бесе́дою кни́жною, и кре́пок те́лом. Тем зна́емь бе и царе́м, име́яше бо его́ царь всегда́ пред собо́ю. Егда́ же бысть лет двана́десяти, поста́ви его́ кня́зем словя́ном, и пребы́сть та́мо де́сять лет, и извы́че слове́нску язы́ку, и словеса́ а́збучная сложи́ста с бра́том свои́м Кири́ллом. И помы́слив себе́ скоромину́ющее житие́ ве́ка сего́, и до́лгое гре́шных муче́ние, умили́ся стра́хом Бо́жиим: и положи́ сан кня́жеский пред царе́м, и шед на Оли́мбскую го́ру, и бысть чернори́зец. Не́когда же царь посла́ бра́та его́ Кири́лла в коза́ры, да препре́т жиды́, и изжене́т от земли́ их. Бя́ху бо коза́ри уже́ прия́ли жидо́вскую ве́ру. Кири́лл же умоли́ бра́та своего́ Мефо́дия ити́ с собо́ю, я́ко уме́яше язы́к слове́нский. Обыдо́ша же страну́ ту всю, и вся лю́ди укрепи́ста и уве́риста, а жиды́ прогна́ста. И прося́ху словя́не креще́ния, а коза́ре учи́теля, а моравля́не епи́скопа, а воло́си наста́вника. Возврати́ же ся Мефо́дий в Константи́нь град. Патриа́рх же освяти́в его́ епи́скопа, и посла́ в мора́вы, и ту мно́га чудеса́ сотвори́: Замври́я же не́коего, ро́дом коза́рина, а ве́рою еретика́ проти́вящася ему́ и ху́ляща ве́ру Христо́ву, обличи́. И повеле́ князь мора́вский бы́ти собо́ру. И собра́ся жидо́в со Замври́ем две ты́сящи муж. Мефо́дий же еди́н прии́де. Они́ же ху́ляху Христо́ву ве́ру. Мефо́дий же я́ко изя́щен боре́ц, проро́ческими словесы́, и апо́стольскими рече́ньми, я́ко во́ин на о́бе ру́це стреля́я на жиды́ и на еретики́, и препре́ их. И ту сотвори́ся чу́до вели́ко: Замври́й разся́деся, а Седисла́ва пожре́ земля́. А на про́чих возгоре́ся огнь, и та́ко разбего́шася. Христия́не же ра́ди бы́ша, и нареко́ша Мефо́дия, «Христо́ва уста́». Пожи́в же, и в ста́рости до́бре преста́вися к Бо́гу.

В то́йже день святы́я преподобному́ченицы Феодо́сии

Сия́ бя́ше в ле́та Феодо́сия, роди́телю благочести́ву дщи в Константи́не гра́де. Седми́м же ле́том бы́вши, у́мре оте́ц ея́. Ма́ти же взе́мши ея́, постриже́ ю в не́коем монастыри́ в Византи́и. Пото́м уме́рши ма́тери, и оста́вльши блаже́нней все свое́ бога́тьство. Она́же от зла́та и сребра́ три ико́ны скова́, Христа́ Бо́га, и Богоро́дицы, и му́ченицы Анастаси́и. Про́чее же разда́ ни́щым. По не́коем же ле́те Льву злочести́вому ца́рьствие восприе́мшу, и благочести́вому Феодо́сию сконча́вшуся. И зане́же не покаря́тися злочести́вым его́ повеле́нием, вели́кому в патриа́рсех Ге́рману, сей мечи́ и дреко́лми ну́ждею из патриархи́и изгна́, и святу́ю и Влады́чнюю ико́ну Христа́ Бо́га на́шего, и́же превы́ше врат, я́же ме́дяная глаго́лются, тща́шеся звероимени́тый свести́ и огню́ преда́ти. Да внегда́ такова́я соверша́хуся, и спафа́рий его́ вшед на ле́ствицу, хотя́ святу́ю ико́ну низложи́ти. А́бие блаже́нная Феодо́сия со ине́ми благочести́выми жена́ми, ле́ствицу пото́ргше, и спафа́рия на зе́млю пове́ргше, сме́рти преда́шя. И доше́дше в патриархи́ю, бия́ху ка́мением Анаста́сия злочести́ваго патриа́рха. И того́ ра́ди у́бо про́чия жены́ посе́чены бы́шя. Святу́ю же су́ров не́кий и безчелове́чен влеки́й слуга́ к волу́ему торгу́, и похи́тив о́вний рог и неми́лостивно по вы́и бив, муче́нию вене́ц ей исхода́тай. О несве́домых же чуде́с ея́, и́же по всегда́ ея́ ра́ди соде́ловаемых, подоба́ет вся́кому хотя́щему уве́дети. Сове́ршаетжеся собо́р ея́ во оби́тели дексиокра́тстей, иде́же лежи́т свято́е те́ло ея́.

По скончании же всего чтения, возглашает иерей: Богу нашему слава, всегда ныне и присно и во веки веков.
И чтец: Аминь.
И далее по обычаю службы.