День назад

Чтение на день: Апрель, 6 число (старый стиль)

День вперед

По шестой песни:

И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).
Абие учиненный чтец:
Па́мять преподо́бнаго отца́ на́шего Евти́хия, архиепи́скопа Константи́на гра́да благослови, владыко, прочести.
Иерей:
Егоже молитвами, Христе Боже, помилуй нас.
И чтец: Аминь.

Стихи́:

Евти́хия уме́ршаго чту словесы́,

От себе́ того́ благоче́стнейшаго меню́:

Душа́ Евти́хиева ко врато́м небе́сным ведена́ в шесты́й день.́

Сей и́же во святы́х оте́ц наш, и вели́кий архиере́й Евти́хий, бя́ше во времена́ Иустиниа́на царя́ вели́каго. От Фриги́йския страны́ мним. Воспита́н же Иси́хием презви́тером де́ду ему́ су́щу. И боголю́бия ра́ди сподо́блен быв чудеса́ твори́ти. От него́же и креще́ние прии́мшу свято́му Евти́хию в це́ркви Августопо́льстей. Иде́же и боже́ственую слу́жбу дед его Исихи́й творя́ше. И свяще́нным сосу́дом храни́теля того́ поста́ви. Та́же святы́м бесе́дам наказа́. И за е́же во глубину́ ра́зума доше́д, призва́н быв Амаси́йским первопресто́льником. И от того́ вла́сы постри́г, в це́ркви святы́я Богоро́дицы Урвики́йския. Та́же дия́кон и презви́тер поста́влен во Амаси́йстем монастыри́ быв, и́же Мелети́ем и Селевки́ем архиере́ома созда́н: и та́мо и́ноческое восприя́т житие́. Та́же и архимандри́т поста́влен бысть. Пя́тому же собо́ру Иустиния́ном царе́м со́брану, и всем архиере́ом со́браным. Не́коего же ра́ди пригоди́вшася неду́га, Амаси́йскому первопресто́льнику, невозмо́жно бысть поити́ на той собо́р, и по́слан бысть от него́ блаже́нный Евти́хий во исполне́ние ме́ста его́. Бы́вшу же тому́ в Константи́не гра́де, свое́й доброде́тели и ра́зуму иску́с пода́в, е́же к сло́гу ерети́ческому. И во отве́тех све́тел показа́ся, и еретики́ обличи́ и посрами́. И пи́сменым явле́нием извеща́в, я́ко подоба́ет еретики́ до конца́ проклина́ти. И всех к любви́ подви́же, па́че же и царя́ самого́. Блаже́нному же Ми́не патриа́рху проре́кшу о нем, боже́ственым открове́нием: Я́ко тому́ быти моему́ снасто́льнику. И́же и не по мно́зе Ми́не патриа́рху ко Го́споду отше́дшу, призва́в царь от Амаси́и преподо́бнаго, и жре́бием и судо́м архиере́йским, и вся́ким церко́вным исполне́нием, и все́ми гра́жданы, поста́влен бысть архиере́й таково́му вели́кому гра́ду. Пото́м же плевело́м все́ятель, благостоя́ния и уста́ва церко́внаго не моги́й зре́ти, уче́нии ме́рзскими, я́ко не́кими мечта́ньми поколеба́ти це́рковь покуша́яся. И злоху́льники не́кия подви́г, е́же на воображе́ние благоче́стию, я́ко и́же святы́я Деви́цы Христа́ Бо́га, заче́ншаяся плоть Христа́ Бо́га, пре́жде стра́сти нетле́нна бя́ше. И царю́ нечести́вому уче́нию повину́вшуся, изгна́н бысть со стола́ вели́кий Евти́хий, и прогна́н бысть злоче́стие гана́нием облича́ющу. Бы́вшу же ему́ во Амаси́йстем монастыре́, превзы́тием по́стническое житие́ держа́ бя́ше, и мно́га чудесе́м соде́лования соде́лав. Па́ки на свой престо́л возведе́н бысть, два́десять лет во изгна́нии сотво́рь. Иустиния́ну же в безчелове́чии сконча́ну бы́вшу. Посе́м Иусти́ну и Тиве́рию, к ца́рским ски́петром возведе́нома. При сею́ же у́бо святы́й е́же на престо́л свой па́ки возведе́ние, све́тле е́же к кончи́не свое́й получи́в от нею́ пода́ние. И належа́щаго па́губу, и челове́ки напра́сно побива́ющаго и погубля́ющаго, моли́твами потреби́в. И за два́десять и четы́ри ле́та и шесть ме́сяц по изгна́ннем вше́ствии, це́рковь у́пас ко Го́споду отъи́де. Прорече́ же пре́жде изгна́ния своего́ царю́ Тиве́рю о ца́рстве его́. Пото́м же царю́ на посеще́ние свята́го прише́дшу, прорече́ и о кончи́не его́, е́же и сбы́сться. По преставле́нии бо свята́го е́же ко Госпо́ду, то́чию четы́ри ме́сяцы Тиве́рий поживе́, и изы́де из телесе́. Положе́н же быв святы́й Евти́хий во олтаре́, на степе́ни святы́я Трапе́зы, иде́же мо́щи лежа́т святы́х апо́стол: Андре́я, и Тимофе́я и Луки́. Соверша́ет же ся собо́р его́ во святе́й Вели́цей це́ркви.

В то́йже день святы́х сто и два́десять му́ченик, и́же в Перси́де огне́м сконча́шася.

Стихи́:

А́ще изочте́ши, и́же огнь в Пе́рсех пожже́,

Обрести́ и́маши четы́рещи по три́десяте.

В то́йже день свята́я Платони́да ми́ром сконча́ся

Стихи́:

По небе́сней широте́ Платони́да несо́ма бысть,

Доброде́тельми просия́вши по широте́ земне́й.

В то́йже день свята́я два мученика, и́же во Асколо́не до чресл погребе́ни сконча́шася

Стихи́:

Неора́нная земля́ тебе́ плод прозяба́ет, Сло́ве:

О́ба му́жа да́же и до чресл.

В то́йже день сло́во о чернори́зце смири́вшем бра́та ке́лии ра́ди

Бы́ше и́нок не́кий оше́лник зело́ разсу́длив. И прии́де пребы́ти в ски́те, и не обрета́ше пребы́ти ке́лии в ма́ло дней. Бе же ту други́й ста́рец име́я ту ке́лию безмо́лвну. И умоли́ его́ ста́рец глаго́ля, прииди́ и пребу́ди во о́ной ке́лии и́мя рек до́ндеже обря́щеши си и́ну ке́лию. Послу́шав же его́ ста́рец, и прии́де. Не́цыи же у́бо нача́шя приходи́ти к нему́ яко к стра́нну, и приноша́ху к нему́, и́же кто что име́яше. Мно́зи же ини́и по́льзы ра́ди прихожда́ху, и той с ра́достию прие́мляше их. Нача́т же ста́рец да́вый ему́ ке́лию ропта́ти, и злосло́вити его́ глаго́ля, коли́ко лет сотвори́х аз зде в посте́ мно́зе, и никто́же прихо́дит ко мне. Сей же прелага́тай ма́ло дней сотвори́, и вси прихо́дят к нему́. И рече́ ученику́ своему́, шед рцы ему́ изы́ди от ке́лии на́шея, я́ко потре́бна нам есть. И прише́д учени́к сотвори́ поклоне́ние ста́рцу рек, глаго́лет оте́ц мой, ка́ко пребыва́еши, до́бре ли еси́. Он же отвеща́, рцы отцу́ своему́, да помо́лит о мне Бо́га, поне́же болю́ ма́ло. И прише́д ю́ный рече́ ста́рцу своему́, реко́х ста́рцу, и отвеща́ ми си́це, обрето́х ке́лию, и иду́ отсю́ду. Па́ки же по не́ких днех глаго́ла ученику́ своему́, шед и рцы ему́, я́ко а́ще не изы́деши ско́ро, аз прише́д, и не хотя́щу ти изжену́ тя жезло́м. И шед брат и глаго́ла ему́, слы́ша оте́ц мой я́ко боли́ши зело́, и посла́ мя посети́ти тя. Отвеща́ ему́ ста́рец, рцы отцу́ своему́, я́ко за моли́тв ти до́бре есмь. И прише́д у́бо и глаго́ла ста́рцу, я́ко до неде́ли рече́ ста́рец изы́ду, Бо́гу хотя́щу. Я́ко у́бо прии́де неде́ля, и не изы́де, взем жезл по́йде би́ти его́, и изгна́ти. Рече́ же ему́ учени́к его́, пожди́ у́бо о́тче, предварю́ ма́ло, еда́ ка́ко бу́дут та́мо не́цыи и соблазня́тся. И предвари́в пове́да ста́рцу, оте́ц мой гряде́т умоли́ти тя, и поя́ти тебе́ в ке́лию на́шю и учреди́ти. И я́ко услы́ша я́ко ста́рец гряде́т, вско́ре изы́де во стре́тение ему́, и издале́ча сотвори́ поклоне́ние глаго́ля, аз прииду́ к тебе́ и не труди́ся о́тче. Ви́дев же Бог де́лание ю́наго, умили́ отца́ его́, и пове́рг жезл и́же ноша́ше, теча́ше на целова́ние ста́рца. И по целова́нии пое́м его́, и введе́ в ке́лию я́ко ничто́же слы́шавша. Глаго́лаже ста́рец ученику́ своему́, ничто́же ли рече́ ему́ от их же реко́х ти. И рече́, ни. Порадо́вавжеся ста́рец, и разуме́ я́ко за́висть вра́жия есть. Тогда́ пад ста́рец пред нога́ма ученика́ своего́ глаго́ля, я́ко оте́ц мой отны́не, аз же тебе́ учени́к. Поне́же ра́ди твоего́ де́лания обою́ душя́ спасе́не бы́сте.

В то́йже день страсть святы́х му́ченик Иереми́я, Архили́я иере́я.

Святы́й Григо́рий па́па ри́мский от свята́го Ева́нгелия о сею́ свято́ю показа́я к бога́тым глаго́лет. Я́ко сия́ свята́я лати́ньскаго ро́да су́ща, но ве́рою к Бо́гу я́ко апо́стола, и уче́нием я́ко отца́, терпе́нием я́ко хра́бра во́ина Христо́ва, и́же за Христа́ кре́пко пострада́ста. И предста́ста мучи́телю не боя́щася испове́дастася христия́на. И мно́го терпе́ста мук. И по сих преда́ста блаже́ннеи свои́ ду́ше в руце́ Госпо́дни, не изволи́ста ми́ра сего́, бога́тьства су́етнаго. Мы же у́бо не велича́емся, а́ще что и добро́ сотвори́м, и ни ка́ко е́же на́ше да возвели́чим, ни бога́тьства мно́га ни сла́вы, но снабди́м ве́ру Христо́ву, я́ко же и свята́я сия́, к нею́ же це́ркви сошли́ся есмы́. Се же бра́тия драга́я смотри́те, и ви́дите любо́вь ве́чныя жи́зни, и се́рдце пригвозди́те. Да егда́ же земны́я че́сти держа́ти не брежете́, прии́дете в сла́ву ю́же держите́ ве́рою. И со Христо́м и Бо́гом на́шим живу́щимь со Отце́м во еди́ньстве свята́го Ду́ха.

В то́йже день сло́во святы́х оте́ц, е́же не оби́дети вдови́ц, и сиро́т

Царь ли еси́, или́ князь, или́ воево́да, и судия́, то помы́сли от кого́ еси́ власть прия́л. Или́ кто дал вам есть власть и сан, ум и му́дрость. Да нака́жете лю́ди; Си́це у́бо глаго́лет Госпо́дь, слы́шите кня́зи и судии́ челове́честии, да не опра́вдите винова́таго мзды ра́ди, и не устыди́теся си́лнаго лица́. Изба́вите оби́димаго, да са́ми у́бо бу́дете изба́влени в суд стра́шнаго дне. Вся́кия же вдовы́ и сироты́ не озло́бите, да не разгне́вается Госпо́дь я́ростию на вы. Глаго́лет бо проро́ком Иса́иемь, а́ще не пра́вдою озло́биши сироту́, или вдови́цу, и в горе́сти душя́ их воздыха́юще возопию́т ко Мне, ско́ро услы́шю вопль их. И пущу́ на вы гнев Свой, и погублю́ вы напра́сно. И бу́дут жены́ ва́ши вдовы́, и ча́да ва́ша сироты́, и никто́ их поми́лует. А о име́нии сиро́тне и вдови́че помышля́яй, и хотя́й е́ взя́ти, месть от Бо́га прии́мет; Си́лен бо есть Госпо́дь, мща́ет я́ реки́й. Аз есмь оте́ц сирота́м, и отмьсти́тель вдови́цам, и из руки́ си́лных изба́влю я́. Го́ре оби́дящему вдови́цу. Лу́чьши бы ему́ огнь в дом свой вве́ргши и запали́вши избе́гнути, не́же ли за сих воздыха́ние вве́ржену бы́ти в гео́ну о́гнену. Тем же без испыта́ния не прие́млите клеветы́ на сироты́ и вдови́цы. И не вско́ре ве́ру ими́те ва́дящим, но блюди́теся се́ти дия́воли. Послу́шайте же па́че писа́ния глаго́люща. Сироте́ бу́ди помо́щник, и благословя́т тя уста́ вдови́ча. Бу́ди си́рым я́ко оте́ц. И в му́жа ме́сто вдови́цами попецы́ся. И моле́ния оби́димаго ско́ро послу́шай. Се бо вели́ка есть доброде́тель пред Бо́гом, е́же наделя́ти вдови́цы и сироты́, и ми́ловати и утеша́ти в печа́лех су́щыя. Лу́че у́бо приобрести́ и́мя до́бро со благослове́нием, не́же бога́тьство мно́го со кля́твою. Поста́вил ли тя царь в вели́кий сан, и к тебе́ и́дут ма́лии и вели́цыи, сла́внии и не сла́внии, и да́ры и че́сти принося́ще ти, то бла́го есть, и от Бо́га ти дарова́но; Но блюди́ся со грехо́м взя́ти я́. Се бо не пра́вда есть, егда́ кто мзду даст, хотя́ сопе́рника препре́ти. И бу́деши не пра́ведно осужа́я челове́ка во о́браз Бо́жий сотворе́наго, его́же ра́ди Христо́с кровь Свою́ пролия́. Про́клят рече́ всяк судя́й не пра́ведно, и я́рость Госпо́дня не исце́лна на них до ве́ка. И огнь снесть до́мы взе́млющых мзду. И ча́да их не поживу́т нече́стия ра́ди мзды оте́ц их, ю́же непра́вдою взима́ху. О вла́стели неправди́вии, и мздои́мцы, я́же собра́сте от вдов и сиро́т, то в негаси́мем огне́ под гне́та бу́дет ду́шям ва́шим. Того́ ра́ди попецы́теся душа́ми ва́шими, и ми́лостиви бу́дите к маломо́щным, да Бог ми́лостив бу́дем вам. Ему́же сла́ва ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в.

По скончании же всего чтения, возглашает иерей: Богу нашему слава, всегда ныне и присно и во веки веков.
И чтец: Аминь.
И далее по обычаю службы.