По шестой песни:
И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).Стихи́:
Плоды́ принесы́й Ка́рпе прия́тныя Бо́гови,
Прине́сл еси́ во вре́мя кончи́ну я́ко жа́тву:
В два́десять шесты́й Ка́рпе преста́вися.
Святы́й апо́стол Карп, бе у́бо еди́н от седми́десяти. Научи́жеся от свята́го Па́вла апо́стола, после́дуя ему́ и служа́, и с ним пропове́дая благовествова́ше ве́рное сло́во Христо́во. И мно́ги претерпе́ напа́сти. И та́ко подвиза́ся с вели́ким учи́телем и пропове́дником И́стины. Последи́ же поста́влен бысть от него́ епи́скопом во Африки́и. Иде́же мно́ги е́ллины от идолослужи́тель обрати́, иуде́ов же обличи́в и научи́, я́ко распя́тый от них Христо́с Бог есть И́стинный Творе́ц всех, от них же су́рово и не ми́лостиво убие́н бысть, и та́ко предаде́ ду́шу свою́ в ру́це Го́сподеви. Честны́я же его́ мо́щи положены́ бы́ша в то́мже гра́де ве́рными и богобоя́знивыми му́жи, мно́га исцеле́ния творя́т и до сего́ дне.
В то́йже день святы́й Аве́ркие, апо́стола Алфе́я сын, во пчеле́ растя́жен наг и пче́лами сха́пан сконча́ся.
Стихи́:
Снедь пче́лам предло́жен Аве́ркие,
И́же и пи́ща я́влься сладка́ Го́сподеви.
В то́йже день свята́я Еле́на сестра́ его́, ка́мением побие́на сконча́ся
Стихи́:
Твоему́ Жениху́ Христу́,
Кр́асная Еле́но неве́сто.
В то́йже день па́мять и́же во святы́х отца́ на́шего Иоа́нна Психаи́та
Иоа́нн во святы́х оте́ц нашь и́змлада Христа́ возлюби́в. Илиины́м и Иоа́нновым о́бразом уподо́бися. Оста́вив мир, и и́де в ла́вру Психи́я, и бысть мних, и прия́т от Бо́га дар бе́сы изгоня́ти, неду́ги исцеля́ти. И тружа́шеся во вре́мя иконобо́рец, и правове́рныя утвержа́я уче́нии свои́ми. И возвести́ша о нем мучи́телю. Призва́в же его́, и ну́димь бысть отврещи́ся поклоня́ния честны́х ико́н, и смеси́тися с е́ресию его́, и написа́тися в сви́тце непра́веднем, и не увеща́н бысть сотвори́ти того́. Но па́че обличи́в царя́, еретика́ наре́к его́, и заточе́н бысть иде́же мно́ги напа́сти претерпе́ от беззако́нник и непра́ведных иконобо́рец, ту коне́ц житию́ прия́т.
В то́йже день страда́ние свята́го великому́ченика Гео́ргия но́ваго, пострада́вшаго от нечести́ваго царя́ Сели́ма ту́рскаго в Средце́ гра́де болга́рьском
Бысть у́бо сей блаже́нный Гео́ргий, от благочести́ву роди́телю роди́ся, от отца́ и́менем Иоа́нна, ма́тере же Мари́и. И ничи́м же вторы́й, но в пе́рвых велмо́жах вели́каго гра́да Средца́ имену́яся оте́ц его́. Ему́же в глубо́кую ста́рость прише́дшу без чад, я́коже дре́вле Авраа́му с Са́ррою жено́ю свое́ю. Бо́гу же непреста́нно моля́хуся, и Пресвяте́й Его́ Ма́тери, и свято́му великому́ченику Гео́ргию и́же от Каппадоки́и. И к це́ркви свята́го му́ченика Гео́ргия приходя́ста по вся дни, и мно́гу ми́лостыню творя́ху ни́щим. И не преслу́ша Госпо́дь Бог моле́ния ею́, даде́ и́ма плод чре́вный му́жеский пол, его́же с ра́достию принесо́ша во святу́ю це́рковь свята́го великому́ченика Гео́ргия. И от презви́тера креще́н бысть во и́мя Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха. И нарече́но бысть и́мя его́ во свято́м креще́нии Гео́ргий. Посе́м же воспита́н бысть в до́бром наказа́нии и стра́се Бо́жии. И вдан бысть роди́телема свои́ма на уче́ние гра́моте. И вско́ре извы́че боже́ственая писа́ния. И све́рстник свои́х превзы́де во уче́нии. И бысть во́зрастом и красото́ю, я́коже дре́вле Ио́сиф целому́дреный. И по ле́тех два́десяти и пяти́ во́зраста его́, роди́телем его́ отше́дшим к Бо́гу. Посе́м же сеи́ты нача́ша ласка́ти глаго́люще, Гео́ргие оста́ви ве́ру христия́ньскую, и приступи́ к на́шей ве́ре, послу́шай посла́нника Бо́жия Бахме́та, и ве́руй в на́шу ве́ру срацы́ньскую, и зако́н наш испо́лни. И нача́ша на честну́ю главу́ свята́го возлага́ти тафию́, ю́же они́ безбо́жнии ноша́ху на глава́х свои́х, и в мизги́ть вхо́дят и же́ртву прино́сят бесо́м. И отвеща́ святы́й супроти́вно к сеи́том глаго́лющи, не подоба́ет нам христия́ном пога́ных обы́чаев внима́ти, и тафе́й на главе́ свое́й носи́ти, и отврещи́ся Христа́ Бо́га и́стиннаго, Творца́ небесе́ и земли́, и и́же в Него́ креще́ния моего́. И кому́ ми ве́ровати. Моаме́ду ли; И́же не от Бо́га ни от Бо́жиих проро́к ни апо́стол, но сатанина́ полка́ полково́дец, име́я хору́гви дия́вола. И́же и са́ми вы не ве́дуще блуди́те от и́стиннаго пути́. И я́сно ве́лиим гла́сом Христа́ испове́дав Творца́ не́бу и земли́, и всем я́же ви́димым и неви́димым в них. И плю́нув на ли́ца их, и безбо́жныя наре́к. И тафию́ взем пове́рже ю, и нога́ма попра́, и рече́ к себе́, О Гео́ргие, что стои́ши, Христо́с призыва́ет тя. Посе́м же нечести́вии я́ша свята́го, и с вели́ким поруга́нием и сра́мом пред иге́мона приведо́ша. И нача́ша на свята́го ва́дити глаго́люще, я́ко сей на́шу ве́ру и зако́н ху́лит и укаря́ет. Иге́мон же удиви́ся вели́честву те́ла, и красоте́ лица́ его́, и нача́ ласка́нием глаго́лати ко свято́му, а́ще отрече́шися Иису́са Христа́ Сы́на Бо́жия, и повине́шися царе́ву повеле́нию самоде́ржьца Сели́ма, и во́лю его́ сотвори́ши, ему́же мно́зи ца́рьства повину́шася, то бу́деши нача́лник воево́дам в вели́ком гра́де Средце́, и мно́гия да́ры и че́сти прии́меши от царя́. Му́ченик же Христо́в я́сно испове́да Христа́ пред тмочи́сленым наро́дом. И сраци́ньскую их ве́ру поху́ли и поплева́. Посе́м же мучи́тель испо́лнися я́рости, и повеле́ на́га же́злием не ми́лостивно му́чити свята́го, я́ко и пло́ти его́ святы́я с жезлы́ возноси́тися на возду́х, и ника́коже святы́й повину́ся повеле́нию царе́ву. Та́же иге́мон повеле́ ре́зати по всему́ те́лу его́ ножи́ глубоко́ от главы́ и до ногу́, и свещи́ лья́ныя влага́ти со огне́м в ра́ны. И воспале́ся огнь от свещ я́ко не ви́дети свята́го те́ла, и нача́ те́ло свята́го я́ко воск та́яти от огня́. И кро́ви безпреста́ни теку́щи на зе́млю. Посе́м же повеле́ мучи́тель по гра́ду води́ти му́ченика и в бу́бны би́ти руга́яся свято́му и глаго́лющи, не ху́ли посла́нника Бо́жия Моаме́да, и его́ преда́ния срацы́нския ве́ры. Святы́й же та́йныя моли́твы возсыла́ше Бо́гу, и уча́ше срацы́ны ве́ровати во Христа́. Посе́м пога́нии возжго́ша огнь вели́к среде́ гра́да хотя́ще свята́го сожещи́. И веде́н бысть святы́й му́ченик Христо́в Гео́ргий на урече́нное ме́сто, и изнемо́г и паде́ на зе́млю безгла́сен. То́кмо устне́ дви́жа Го́спода призыва́я на по́мощь. Посе́м взе́мше страстоте́рпца Христо́ва еще́ жи́ва су́ща, вверго́ша его́ во огнь, и ту коне́ц житию́ прия́т святы́й. И пес мно́жество вверго́ша на мо́щи свята́го, я́ко да бы не позна́ным бы́ти от христия́н свята́го моще́м. Бог же просла́ви уго́дника Своего́, внеза́пу с небесе́ о́блак бысть с дожде́м, и гром стра́шен, я́ко и огню́ пога́снути от умноже́ния дождя́, ни во́ни бы́ти ды́мней. Нечести́вии же срацы́ни ви́девше о́но чу́до, стра́хом обья́ты разбего́шася. Та́ко же содержа́ся о́блак той с дожде́м с гро́мом стра́шным весь день той и до но́щи. Посе́м но́щи тоя́ яви́ся над мощми́ свята́го му́ченика иде́же сожго́ша честно́е те́ло его́, свет ве́лий я́ко все ме́сто о́но освяти́ся. Протопо́п же собо́рныя це́ркве свята́го великому́ченика Гео́ргия и́же от Каппадоки́и со христиа́ны, шед к судия́м даде́ мзду, и испроси́ мо́щи свята́го. И пове́да митрополи́ту кир Иереми́и о святе́м му́ченице. Митрополи́т же с вели́ким тща́нием и ве́рою, со всем свяще́нным собо́ром и со христолюби́выми людми́, прии́де над мо́щи свята́го со псалмы́ и пе́нми и с канди́лы, иде́же свет яви́ся, и разгребо́ша пе́пел, и обрето́ша честны́я мо́щи свята́го му́ченика Гео́ргия невреди́мы от огня́. Пе́сия же вси ко́сти, прах и пе́пел бы́ша. Посе́м же иде́же вожда́ху свята́го по́ граду, и от ка́плющия кро́ве его́ на зе́млю я́ко свеща́м горя́щим ви́детися все́ми ве́рными. И та́ко митрополи́т со все́ми ве́рными положи́ша мо́щи свята́го че́стно в ра́це, в це́ркви свята́го великому́ченика Гео́ргия, со псалмопе́нием проводи́вше я иде́же и до ны́не лежа́т. Благода́тию Христо́вою мно́га исцеле́ния подава́юще с ве́рою приходя́щим. Му́чен же бысть святы́й и добропобе́дный но́вый страстоте́рпец великому́ченик Гео́ргий, я́коже вы́ше ре́хом, в том же гра́де Средце́ болга́рьстем иде́же и воспита́н бысть от роди́телю свое́ю, в ле́то седмь ты́сящь, два́десять второ́е ме́сяца ма́ия в 26 день.
В то́йже день сло́во, ка́ко дия́вол изво́дит до отпе́тия из це́ркве челове́ки
Бя́ше ста́рец прозорли́в ду́хом в пече́рском монастыри́, и́менем Матфе́й. Еди́ною бо стоя́щу ему́ в це́ркви на ме́сте свои́м, и возве́д о́чи свои́ и позре́ по бра́тии, и́же стоя́ху на пе́нии в це́ркви по обе́ма страна́ма: и ви́де обходя́ща бе́са во о́бразе ля́ха в лу́де, нося́ща в припо́ле цветки́, и́же глаго́лются ли́пки. И обходя́ по́дле бра́тию и взима́я зло на цвето́к, вержа́ше на еди́наго кого́ждо. И а́ще к кому́ прилепля́шеся цвето́к пою́щим от бра́тии, ма́ло постоя́в разсла́блен умо́м, вину́ сотво́рь какову́ лю́бо, из це́ркве исхожда́ше в ке́лию и спа́ше. А и́же не прилепля́шеся к коему́ждо цвето́к, сей стоя́ше кре́пко в пе́нии до́ндеже отпоя́ху у́тренюю, и тогда́ исхожда́ше из це́ркве в ке́лию свою́. И се ви́дев ста́рец пове́дая бра́тии свое́й. Да се слы́шавше утверди́шася мы́слию не исходи́ти из це́ркве до отпу́ста. Бо́гу на́шему сла́ва, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.